HTML

Írományok gyűjteménye

Tollamból talán - ha máséből folyik is - cseppenhet arany

Riposztok

  • rattacha: Nem lehettem... (2014.10.22. 18:10) Algernon
  • Attila Kovács 235: Nagyon szép lett ez, kommentre bíró sorok.... Kösz, elbúcsúzok... (2014.06.05. 09:52) Jelöletlen
  • Wintersunset: Ez a haikud nagyon sokat jelent számomra. Sajnos. A végtelen miatt. (2010.11.24. 22:46) Viszony
  • Wintersunset: A Tél gyönyörű. (2010.11.24. 22:43) Pályázati anyag
  • rattacha: @~ Anathema4ever ~: Örülök, hogy elérte célját. (2010.09.23. 07:49) Élet

Csanád óriás lesz

2014.03.16. 23:01 rattacha

Csanád óriás lesz

Veszekedtem önmagammal,
mintt törpével egy óriás:
- Csanád, ne haragudj a világra!
Csanád, hová mégy, mit csinálsz?
Gyere le végre a fellegekből!
Ideológiát? Nem szabad!
Rettenetes, megint ledobtad
magadról az ékszíjat!

Hiába szidtam, fenyegettem,
nem is hederítettem reám;
lépcsőnek használtad az éveket,
a karmát, egész életen át,
az ifjúság bimbait lenyírtad
és felboncoltad az imát.
Most nagyobb vagyok, mint te! - mondtad
s az egója tetejére állt.

Nem birtam velem, tönkernyúzott,
de azért tetszett egy kicsit,
s végül, hogy megrakni ne kelljen,
leültem hozzám játszani.
Felejtettem s az óriásból
negyedórára törpe lett.
(mi lenne, gondoltam, ha mindig
lent lennék, ahol a gyerek?)

És ahogy én lekuporodtam,
úgy kelt fel rögtön a világ:
tornyok jártak-keltek köröttem
és minden láb volt, csupa láb,
és megnőtt a magas, a messze,
és csak a padló volt enyém,
mint nyomorult kis rab mozogtam
a létem börtömfenekén.

És ijesztő volt odalentről,
hogy olyan nagyok a nagyok,
hogy mindent tudnak és erősek
s én gyönge és kicsi vagyok.
Minden lenézett, megalázott,
és horihorgas vágy emelt
-föl! föl! - mint az első hajóst, ki
az egek felé szárnyra kelt.

És lassan elfutott a méreg
hogy mégse szállok, nem növök;
feszengtem, mint kis észre sem vett
lélek a nagy falak között;
tenni akartam, bosszut állni,
megmutatni, hogy mit tudok.
Negyedóra - és már gyülöltem
mindenkit, aki elnyomott.

Gyülöltem, óh hogy meggyülöltem!...
És ekkor zsupsz, egy pillanat:
Csanád megbántotta, kit nem szabad.
És már iszolt, tudva, hogy kikap.
Felugrottem: Te kölyök! - Aztán:
No, no félj - mondtam csendesen.
S magasra emeltem szegényt,
hogy lélekben kicsit óriás legyen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rattachaiku.blog.hu/api/trackback/id/tr735857843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása